Læring
I undervisningen på museet inddrages forskellige læringsstile og æstetiske læreprocesser, der supplerer skoleundervisningen med autenticitet, sanselighed og tværfaglighed på tværs af tid, medier og fag.
På museet er det muligt at indtænke projekt- og procesorienteret arbejde ind i et undervisningsforløb med fokus på kreative arbejdsprocesser, innovation og begreber som deltagelse, identitet, demokrati og medborgerskab.
Et besøg på museet kan f.eks. være med til at:
- Skabe nye indgangsvinkler til et emne
- Afprøve og aktivere forskellige læringsstile, der appellerer til forskellige elevgrupper
- Introducere nye og alternative videnskilder
- Arbejde med æstetiske læreprocesser
- Supplere skoleundervisningen med autenticitet og sanselighed.
Undervisningen udvikles og kvalitetssikres i samspil med museets partnerskaber med fokus på brugerinddragelse og medudvikling.
Kontakt os
Du er altid meget velkommen til at kontakte os på formidling@sorokunstmuseum.dk